News
    Home   >     Original    >     Main body

    JPMorgan Mengeluarkan Amaran Bitcoin yang Serius

    Abstract:Bitcoin dan cryptocurrency mempunyai masa yang sukar dalam beberapa minggu kebelakangan ini, dengan harga bitcoin berubah pada klip yang melepuh.

      Harga bitcoin jatuh ke paras terendah $ 28,600 per bitcoin di bursa Bitstamp yang berpangkalan di Luxembourg minggu ini sebelum melonjak kembali lebih dari $ 30,000 - anda mengaut harga $ 6,000 dalam beberapa jam. Sementara itu, ethereum sepuluh CRYPTOcurrency teratas yang lain, BINANCE's BNB, cardano, dogecoin dan Ripple's XRP juga turun dengan mendadak, menghapuskan nilai ratusan bilion dari pasaran kripto $ 1.4 trilion.

      Kini, setelah memanggil bitcoin dan crypto terbaru dengan betul, penganalisis di Wall Street gergasi JPMorgan telah meramalkan harga bitcoin cenderung bergerak lebih rendah dalam jangka masa sederhana.

      “Masih memerlukan penurunan harga ke tahap $ 25,000 sebelum momentum jangka panjang akan memberi isyarat kapitulasi,” tulis ahli strategi JPMorgan yang diketuai oleh Nikolaos Panigirtzoglou dalam catatan yang pertama kali dilaporkan oleh Bloomberg, memberikan bitcoin nilai wajar antara $ 23,000 dan $ 35,000 untuk jangka masa sederhana, berdasarkan perbandingan turun naiknya berbanding emas.

      Walaupun JPMorgan telah memberikan bitcoin harga sasaran teoritis $ 140,000, berdasarkan penumpuan volatiliti bitcoin dengan emas, bitcoin hampir enam kali lebih mudah berubah seperti emas, memberikan nilai wajar satu perenam dari $ 140,000, atau $ 23,000.

      “Walaupun pembetulan minggu ini, kami enggan meninggalkan pandangan negatif kami untuk pasaran bitcoin dan crypto secara umum,” tulis para penganalisis, sambil menambah bahawa walaupun terdapat “beberapa peningkatan, isyarat kami tetap menurun secara keseluruhan.”

      Bitcoin telah lama menjadi pemacu utama pasaran Cryptocurrency, dengan hampir semua token utama, termasuk ethereum, BNance Binance, cardano, dogecoin dan Ripple's XRP, mengesan pergerakan harga bitcoin.

      Walaupun ethereum, cryptocurrency terbesar kedua setelah bitcoin, telah mengatasi bitcoin lebih tinggi sejak tahun lalu, harga ethereum turun bersama bitcoin minggu ini ketika China bergerak untuk menindak penambang crypto yang menggunakan sejumlah besar elektrik untuk mendapatkan blockchain dan mengesahkan transaksi di kembali untuk token yang baru dibuat.